MENÜ

Sötét Varázslatok Kivédése

1.Év

Mióta megjelentek a varázslatok, azóta léteznek olyan boszorkányok és varázslók, akik sötét mágia kitalálásával foglalatoskodtak. Az ösvarázskor idején is voltak olyan sámánok, akik nem a megsegítésével foglalkoztak, hanem sötét eröket próbáltak felszabadítani.
A sötét varázslat fogalmát i.sz. 1078 fogalmazta meg egy angol varázsló:
"Sötét varázslatnak nevezzük összefoglaló néven az olyan varázslatokat (igék, átkok, ráolvasások, főzetek), amivel bármilyen emberi vagy nem emberi lény testi, szellemi képességeik roncsolhatóak."

Ezt egészítette ki Arnold Rufus (1456-1510) 1482-ben: "
Sötét varázslatoknak tekinthetőek bizonyos mágikus bestiák is, amelyek szintén emberi vagy nem emberi élölény ellen követhetnek el olyan mágikus cselekedeteket, amelyek a Mágikus Főtanács 10. kongresszusának alapcikkelyeiben nincsenek lefektetve."

 

Ezeket nevezzük a Sötét Varázslatok Kivédésének alaptörvényeinek!


Milyen csoportjai vannak a sötét varázslatoknak?

1. Könnyű átkok
2. Varázslények:-gyenge-veszedelmes-halálos bestia
3. Veszélyes átkok
4. Szaktudást igénylő átkok
5. Főbenjáró átkok
6. Defenzív mágia

Amióta csak létezik fekete mágia azóta igyekeznek ezt a varázslók. Az első híres fekete mágia kivédésével foglalkozó varázsló Jack Rodney volt. Ő volt az első aki fellépett a sötét varázslatokat űzők ellen. Mára a sötét varázslatok kivédése a mágia egy külön ága lett. Számos varázsló és boszorkány foglalkozik a fekete mágia kivédésével, és itt nem csak az aurorokat értjük.

A sötét varázslatok kivédésének alaptörvényei közé tartozik az, hogy mindig ismerjük fel a sötét varázslatot / lényt, ha ez nem teljesül lássuk be kevés esélyünk van fel venni ellene a harcot. Ezért a sötét varázslatok kivédése tantárgy a sötét varázslatok megismerésén alapszik. Sajnos vannak olyan átkok amelyeket hiába ismerünk, mert kivédésük szinte lehetetlen-ilyenek például a Főbenjáró Átkok-. Ezek használatát tiltja a Mágiaügyi Minisztérium, illetve ha valaki mégis használatára vetemedik azt Azkabani fogságra ítélik, vagy akár halálbüntetést is kaphat.
Varázslatok

2.Év

Sötét Varázslatok Kivédése
A második tanévben a legendás lények elleni védővarázslatok képezik a tananyagot. A Mágiaügyi Minisztérium, Legendás Lények Felügyelete (LLF) szakosztály vezetői három csoportba osztották őket, így a Magizoológia csoportjain kívül még három kell osztanunk a varázslényeket a Sötét Varázslatok Kivédésében is. 
1.)Gyenge (könnyen leszerelhető) (GY) 
2.)Veszélyes (RBF vizsga, korházba küldhet) (V) 
3.)Halálos bestia ( RAVASZ vizsga, bizonyítottan varázslót ölt) (H) 

Pixi (tündérmanó)
SVK osztály: GY
Tündérmanókkal leggyakrabban az angliai Cornwallban találkozhatunk. Acélkék színűek, max. 20 cm nagyok és szerfölött pajkosak. Nagy örömüket lelik különféle csínyek, heccek elkövetésében. Bár szárnyuk nincs, tudnak repülni; fülénél fogva felkapják az óvatlan embert, és fa vagy épület tetejére helyezik áldozatukat. Magas, vékony, csacsogó hangokat hallatnak, de beszédük csak a többi pixi számára érthető. Leghatásosabb módszer ellenük a Dermesztő Átok. Használata igen egyszerű. Pálcánkkal erőteljes bökést kell tennünk támadóink felé. Varázssó: Imobilus! Hatása: Miután az átok eltalálta a pixi(t/ket) fehér fény jelenik meg körülöttük, amely nyomban el is tűnik. A repkedő állatkák jégbe fagyva, mozdulatlanul lebegnek a levegőben.

Megjegyzés: Hatása nem tart túl sokáig, így gondoskodjunk, arról hogy miután újra harcképes lesz, ne tudjon újra támadni. Semmiképp se használjuk ellenük a „hessberöpsi tündemanca” rontást, mert azon kívül, hogy jobban felidegesíti őket, más hatást nem gyakorol rájuk.

Szalamandra
SVK osztály: V 
A szalamandra nagytestű, tűzlakó, lánggal táplálkozó gyík. Teste fényes fehér, de a tűz hőfokától függően kéknek vagy skarlátpirosnak is tűnhet. A szalamandra, ha borssal etetjük, akár 6 órán át is kibírja tűz nélkül. Egyébként addig él, amíg ki nem alszik a tűz, amelyben született. Ez a bestia általában e tűz közelében él és vigyázik életét adó forrásra. Ok nélkül támadja meg az arra merészkedőket. Veszély esetén tüze hőmérséklete megháromszorozódhat így pár méter távolságról is, megégetheti ellenfelét. Sárkányhoz hasonlóan tud tüzet fújni, de ez közel sem olyan erős. Használata után a szalamandra mondhatni lemerül és percekig tarthat, míg újra támadóképes lesz. Leghatásosabb módszer ellene az Aqua Vracto bűbáj mely az Aquamenti-hez hasonló, ez azonban vízsugarat lő ki pálcánkból. Érdemes először magát a szalamandrát elgyengíteni vele, mert akkor nem zavar az életét adó lángok elpusztítása közben, mert ez több időt vesz igénybe. Ezt persze csak akkor tegyük, ha feltétlenül szükségünk van a szalamandra gyógyító és regeneráló vérére, ugyanis az a tűz kialvása után folyik szét a hamu körül.

Kiméra
SVK osztály: H


A kiméra ritka görög szörnyetegfaj. Oroszlánfeje, kecske teste és sárkányfarka van. Rendkívül veszélyes, gonosz és vérszomjas bestia. Egyetlen olyan esetet ismerünk, amikor valakinek sikerült 
elpusztítania egy kimérát, de a győztes varázsló annyira kimerült a harcban, hogy nem sokkal később lezuhant szárnyas lováról és szörnyethalt. Szóval, ha szembe találjuk magunkat egy ilyen s zörnyeteggel semmiképp, se szálljunk vele szembe. Csak meneküljünk minél előbb, mert a kiméra nagyon gyors. Így ha biztosra akarunk menni egy jól célzott kábító átokkal, nyerhetünk egy kis időt. Persze ez se mindegy hol talál célba. A kiméra gyenge pontja a mellkasa (kecske teste), de ezt igen nehéz eltalálni, mert hatalmas fejével eltakarja, és azon nem tudunk nagy károkat okozni. A kiméra legtöbbször a farkával támad, hatalmas tüskéivel szúrja fel áldozatát, mitöbb, kisebb üskéit ki is tudja lőni, de ezt csak nagyobb prédái ellen használja. Béklyók segítségével le tudjuk kötözni farkát de, ez sem tartja vissza túl sok időre, tehát a legjobb megoldás az azonnali menekülés. 


Részlet: Thomas E. Jefferson, Legendás Lények Nyomában c. kötet

Sötét varázslatok kivédése 3.évfolyam
Veszélyes átkok


A vaszélyes átkok közé sorolandól az olyan bűbájok, rontások és ártások, amelyek fizikai sérüléseket okoznak. Leggyakrabban párbajok alkalmával használják őket. Nem okoznak sújos sérüléseket, de legyengítik ellenfelünket, lefegyverzik vagy elkábátják.Ezeket a bűbájokat is több féle csoportba sorolják, hatékonyság és veszélyesség szerint. A kábitó átkok használata után, ha az célba találta ellenfelünket, nem tudunk további átkokat szórni. (ez alól kivételek a Főbenjáró átkok) Így ellenfelünket, míg az kába, nem sorzhatjuk meg további kábító- vagy más sérüléseket okozó átkokkal. Azonban használhatunk olyan bűbájokat amik, pl a kábító átok hatása után szintén harcképtelenné teszik riválisunkat. 

Bűbájok és átkok egymás utáni használata. 

1.) Ha ellenfelünket sikeresen hatástalanítottuk egy átokkal, közvetlenül ez után (haátásának vége előtt) nem használhatjuk ugyan az, vagy bármely más átkot, mert az átkok taszítják egymás, így második megidézett átkunk lepattan. (ez a törvény leginkább kábítóátkok használatakor érvényes) 
2.) Egy sikeresen *találatot* ért átok után közvetlen használhatunk bűbájokat, melyek harcképteléenné teszik ellenfelünket az átok hatásának lejárta után is.

pl-1.) Stupor kábító átok-->nem használható ismét stupor, vagy pl. Petrificus totalus 
pl-2.) Stupor kábító átok-->használható pl. Obstructo (hátráltató ártás, mely láthatatlan béklyóba zárja az áldozatot) 

Stupor 
A stupor egy erős, hatásos kábító átok. Ellenfelünket körülbelül 5 percre teszi harcképtelenné. Az áldozat megmerevedik és nyitott, duzzadt szemmel elesik (hasonló mint a Petrificus Totalus) Azonbam hatékonysága ellenére elég könnyű kivédeni, így nagyon nehéz telibe találni a párbajban résztvevő másik felet. Megidézése is ezért igen könnyű, csak erőteljes pálcasuhintás az ellenfél irányába. A varázslat kék füst kíséretében jelenik meg pálcánkból, meglehetősen gyors, vakító fénye van. Ezt a kávító átkot 1863-ban egy angolszász család sarja, Frederick Tellman fejleztette ki, akinek titkos laboratóriuma volt ősei birtoka alatt. Állat-, gyakran emberkísérleteket hajott végre teljesen titokban, mígnem egy nap nagynénjét is bele akarta vonni őrült *alkotásaiba*, azonban nagynénje férje még ídőben észrevette hogy felesége eltűnt és szerencsére hamar rátalált az őrült tudós rejtekhelyére. Frederick Tellmant letartóztatták, de hű segédje titokban visszatért a laboratóriumba és minden feljegyzést elhozott a Mágiaügyi Minisztérium elől. Tellman minden találmányát haláláig őrizte, a tudós bűbájai és varázstárgyai csak 1923-ban kerűltek napvilágra.

 

 




Hírek

  • Jelentkezés kezdete,Hírek
    2012-11-03 18:35:07

    Szüneteltetjük a Diákok jelentkezését!

    Az oldal folyamatosan frissül!!

Asztali nézet